Szanowni Państwo,
W dniu 23 listopada 2018 r. rozpocznie się kolejna odsłona kampanii społecznej pod hasłem: „Mam czas rozmawiać (#mamczasrozmawiac)”. Jest to kontynuacja kampanii Krajowego Centrum ds. AIDS z 2017 r. o tym samym tytule i – podobnie jak ona – jest oparta na idei promowania międzypokoleniowego dialogu o zdrowiu rodziny, w tym HIV/AIDS i innych chorobach przenoszonych drogą płciową.
Działania kampanijne zostaną przeprowadzone na przełomie listopada i grudnia 2018 r., w dniach: 23-30.11.2018 r. – podczas Europejskiego Tygodnia Testowania oraz 1.12.2018 r. -podczas Światowego Dnia AIDS.
Listopadowa edycja kampanii kładzie przede wszystkim nacisk na dialog dotyczący konieczności testowania w kierunku HIV, ze szczególnym uwzględnieniem Europejskiego Tygodnia Testowania, w dniach 23-30 listopada 2018 roku.
Głównym celem wydarzenia jest zachęcenie do wykonania testu diagnostycznego w kierunku HIV, jak największej liczby osób. W tym czasie niektóre punkty konsultacyjno-diagnostyczne (PKD), zlokalizowane w 26 miastach w całej Polsce, wydłużą swoje godziny pracy. Aktualne godziny pracy oraz lokalizację danego punktu można sprawdzić na stronie internetowej: https://aids.gov.pl/pkd/ .
W ramach działań kampanijnych w listopadzie 2018 r. zaplanowano:
- emisję spotu:
- w TVP – w dniach: 23.11-02.12.2018 r.
- komunikacji miejskiej: 24.11-01.12.2018 r., 15 województw
- sieci kin Helios – w dniach: 30.11-06.12.2018 r., 38 miast
- placówkach medycznych – w dniach: 23.11-01.12.2018 r., 12 województw
- na dworcach PKP – w dniach: 24.11-01.12.2018 r., 14 województw
- na internetowych portalach informacyjnych, takich jak: Wp.pl, Gazeta.pl. – w dniu 01.12.2018 r.
- działania informacyjno-promocyjne w Internecie, których osią jest komunikacja w sieci, realizowana przez grupę ambasadorek i ambasadorów. Posty na Facebooku, Instagramie oraz wpisy na blogach uświadomią, dlaczego z bliskimi warto i trzeba rozmawiać o zdrowiu m.in.:
- Z. Izdebski- seksuolog i pedagog – wywiad dołączony do notatki prasowej w dn. 20.11 + udział w konferencji „Człowiek żyjący z HIV w rodzinie i społeczeństwie”
- Mamaginekolog – blogerka z pogranicza parentingu i medycyny – Nicole Sochacki-Wójcickej – wpis na Fb + relacja z wykonania testu w PKD Al. Jana Pawła II w Warszawie w dn. 23.11.2018 r.)
- Maria Seweryn – aktorka, mama w spocie przygotowanym przez Krajowe Centrum ds. AIDS – wpis na Fb
- Małgorzata Ohme – psycholog, pisarka i dziennikarka, wykładowca Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie oraz redaktor naczelna serwisu internetowego Onet Kobieta – wpis na portalu Ohme.pl oraz na Fb w dn. 27.11.2018 r.
- Katarzyna Woźniak bardziej znana jako autorka popularnego bloga Mama i stetoskop – wpis na Fb i Instagramie w dniu 28.11.2018 r.
- Viktoria Kruszczyńska – córka w spocie przygotowywanym przez Krajowe Centrum ds. AIDS – wpis na Instagramie w dn. 29.11.2018 r.
- Karolina Sobańska – the mad brunette, która swój kanał na YouTube kieruje do osób stawiających na zdrowy tryb życia – emisja na vlogu w dniu 30.11.2018 r.
Na stronie internetowej kampanii dostępna jest informacja prasowa, plakat, baner oraz spot radiowy: https://mamczasrozmawiac.aids.gov.pl/mamczasrozmawiac-2/#mcrlink